Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Efficiënt e-mailen : van last naar lust, onder het motto : wie is hier nu eigenlijk de baas ?
Author:
ISBN: 9789027447791 Year: 2007 Publisher: Utrecht Spectrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wie kent niet de angst voor de inbox na een welverdiende vakantie? Of het meningsverschil dat via de mail moet worden 'opgelost'? Of de vele cc's die je ontvangt en die onnodig blijken te zijn? Hoe wordt je je overvolle mailbox weer de baas? 'Efficiënt e-mailen' biedt nuttige handvatten om het werken met e-mail weer beheersbaar te maken. &#13;&#13;Met: &#13;- de ultieme e-mailtest: wat voor e-mailer ben jij? &#13;- de top tien e-mailvreters; &#13;- hoe je in vijf stappen een lege inbox krijgt; &#13;- hoe je je e-mailprogramma voor je kunt laten werken; &#13;- e-mailetiquette en -protocollen; &#13;- tips om ook je papieren informatiestroom te ordenen.&#13;&#13;


Book
Rapporteren.
Author:
ISBN: 9789043011600 Year: 2007 Publisher: Amsterdam Pearson Education Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Rapporteren is een praktische handleiding voor het schrijven en structureren van rapporten. Aan de hand van duidelijke voorbeelden bespreekt de auteur de belangrijkste aspecten van een rapport. Hij stelt niet alleen de doelgroep en opbouw van een rapport aan de orde, maar geeft ook adviezen over schrijfstijl en werkwijze. &#13;Daarnaast geeft de auteur volop tips en trucs om valkuilen te vermijden. De lezer krijgt zo een goed overzicht van technieken en vaardigheden die nodig zijn om individueel of in teamverband rapporten te schrijven. &#13;In rapporteren staat de vraag van de opdrachtgever centraal en wordt het doel van het rapport steeds voor ogen gehouden. Hierbij wordt uitgebreid gekeken naar de eisen van een goed rapport, zoals objectiviteit, volledigheid en controleerbaarheid. &#13;Het boek is hierdoor goed toepasbaar in de praktijk. &#13;Dit boek is geschikt voor studenten die tijdens hun studie schriftelijk verslag moeten doen. Bovendien is Rapporteren een ideaal naslagwerk voor iedereen die in zijn werk goed en systematisch wil rapporteren. &#13;Marcel Heerink is neerlandicus en werkt momenteel als onderzoeker en docent communicatie. Hij heeft jarenlange ervaring als trainer en consultant in het bedrijfsleven en bij de overheid. Van zijn hand verschenen ook de Pratische schrijfgids, Schrijven in de juridische praktijk en Rapporteren voor Techniek en ICT.&#13;&#13;


Book
Bien s'exprimer à l'écrit et à l'oral
Authors: ---
ISBN: 9782091605012 Year: 2007 Publisher: Paris Nathan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Conçu par des spécialistes, cet ouvrage vous propose : des conseils pour mieux vous préparer à vous exprimer à l'oral, vous déstresser et gagner en aisance ; des conseils pour rédiger avec plus d'efficacité et de facilité, notamment avec les spécificités de l'écriture pour Internet ; des conseils clairs, assortis d'exemples, afin d'améliorer votre style pour chaque situation professionnelle (compte rendu, animation de réunion, lettre, mail, travail d'équipe, rapport...) ; du vocabulaire, des rappels de grammaire indispensables et des astuces pour vous corriger et progresser. Bron : http://www.decitre.fr


Book
Hoe gebruik ik nieuwe media bij communicatie
Author:
ISBN: 9789013047127 Year: 2007 Publisher: Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het communicatiemodel en nieuwe media Nieuwe vormen van communiceren Communicatie via nieuwe media


Book
Grondslagen van interculturele communicatie : studieveld en werkterrein
Author:
ISBN: 9013041345 9789013041347 Year: 2007 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Enkele gebeurtenissen zoals de aanslagen op II September 2001, de moord op Van Gogh en de wijze waarop het integratiedebat is gevoerd hebben ertoe geleid dat de communicatie tussen de diverse etnische groepen in Nederland niet optimal verloopt. Verscheidene opiniemakers spreken meer dan voorheen van 'wij' versus 'zij' en 'onze' culturele warden versus 'hun' culturele waarden. Hoewel van oudsher bekend is dat culturele verschillen de communicatie be loeden, is interculturele communicatie als studieveld nicatie be loeden, is interculturele communicatie als studieveld van betrekkelijk recente datum. Onderzoek heeft laten zien dat bij dit type communicatie ook andere factoren dan cultuur een rol spelen. In 'Grondslagen van interculturele communicatie' wordt naast de culturele verschillen uitgebreid ingegaan op de andere factoren zoals de wederzijdse beeldvorming, de context en de persoonlijke communicatieve vaardigheden. De auteur verdedigt de stelling dat miscommunicatie in zulke ontmoetingen meer wordt veroorzaakt door de fixatie op cultuurverschillen en de wederzijdse vooroordelen dan door de mate waarin culturen daadwerkelijk van elkaar verschillen. Cultuur wordt in de praktijk maar al te vaak gebruikt als 'zondebok' en als uitsluitingsmechanisme. In dit boek wordt ook geen recept gegeven voor het omgaan met mensen uit andere culturen, maar wordt een pleidooi gehouden voor het benaderen van een ieder als zelfstandig persoon en niet als vertegenwoordiger van de groep waartoe hij of zij behoort of gerekend wordt. Het benadrukken van overeenkomsten tussen mensen zonder de verschillen te verwaarlozen dient de leidraad te zijn bij interculturele communicatie. Deze uitgave is geschikt voor iedereen die in de praktijk te maken heeft met andere culturen zoals hulpverleners, beleidsmakers, personeelsfunctionarissen en onderzoekers op dit terrain. Daarnaast is deze uitgave veel gebruikt in het universitaire en hoger beroepsonderwijs. Prof. dr. W. Shadid is antropoloog en bijzonder hoogleraar interculturele communicatie aan de Universiteit van Tilburg. Hij is tevens verbonden aan de Universiteit Leiden. (flaptekst) L.G. JansmaGeheel herziene en geactualiseerde druk van een boek dat voor het eerst verscheen in 1998. Eerst wordt het concept interculturele communicatie behandeld, vervolgens worden factoren die van invloed zijn op interculturele communicatie besproken. Het gaat dan om culturele factoren (het verschil in culturele achtergrond), communicatiefactoren (dan worden onder andere besproken de communicatieve competentie en het empathisch vermogen van de actoren, alsmede de taalbeheersing en -vaardigheden, zowel verbaal als non-verbaal) en attitudefactoren (identiteit, beeldvorming, stereotypering, vooroordelen). Daarenboven wordt nog aandacht geschonken aan de rol die de media in de interculturele beeldvorming kunnen spelen. Tenslotte worden problemen en knelpunten besproken die zich in de interculturele hulpverlening en intercultureel management kunnen voordoen. Het boek is bedoeld voor mensen die in de praktijk met andere culturen hebben te maken.© NBD Biblion


Book
Analyser les textes de communication.
Author:
ISBN: 9782200347062 2200347065 Year: 2007 Publisher: Paris Colin

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vivre dans le monde contemporain, c'est être confronté à une multitude de textes éphémères : tracts, journaux, affiches... Enoncés survolés, rarement " lus ", au sens plein du mot. C'est ce type de textes, extraits pour la plupart de la presse et de la publicité, que cet ouvrage apprend à analyser. Utilisant des outils spécifiques élaborés récemment par les sciences du langage, l'auteur s'attache à relier l'organisation textuelle et la situation de communication. Par quel médium passe le discours ? De quel genre relève©t©il ? Comment est©il mis en scène ? C'est autour des réponses à ces questions que s'articule l'analyse linguistique proprement dite, qui se refuse à plaquer sur les textes des grilles arbitraires. Des publicités de magazines aux articles de L'Equipe, des comptes© rendus de films de Télé loisirs aux extraits de guides touristiques, ce livre nous invite à lire différemment les messages du monde dans lequel nous vivons.

La société conquise par la communication : tome III : les tic entre innovation technique et ancrage social
Author:
ISBN: 2706103280 9782706103285 9782706107245 9782706114007 2706114002 Year: 2007 Publisher: Grenoble Pug

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les Tic (techniques de l'information et de la communication) ne sont plus nouvelles. La micro-informatique, la téléphonie mobile, l'internet, les sites web, et les contenus qui leur sont associés, sont maintenant présents dans tous les champs sociaux et dans tous les domaines d'activité, avec des inégalités d'accès et d'utilisation qui ne sont pas prêtes de s'estomper. Leur développement semble répondre à une poussée technologique irrésistible. Les choses, cependant, ne vont pas aussi simplement ; et, aux déterminations techniques, s'ajoutent divers procès sociaux contribuant à leur ancrage dans la société ; sept de ces procès sont au cur du présent ouvrage.Les Tic - en tant qu'innovations sociotechniques - résultent ainsi de dépendances et de déterminations croisées entre l'ordre de la technique et le social. Ce faisant, l'auteur marque ses distances avec certaines approches qui, centrées sur la formation des usages sociaux, et se focalisant presque exclusivement sur les relations (fascination, appropriation, identification, rejet, etc.) des usagers-consommateurs avec les outils, en arrivent à négliger des mouvements essentiels dans la diffusion des Tic. Il opte pour une approche résolument communicationnelle, mettant en évidence les mutations et les changements à loeuvre dans nos actions communicationnelles quotidiennes.Bron : https://www.pug.fr

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by